وبلاگ تخصصی اخبار آنلاین

به وبلاگ تخصصی اخبار آنلاین خوش آمدید

دو خبر خوش برای متقاضیان ورود به دانشگاه فرهنگیان و دانشجو معلمان

به گفته بونا؛ روش خاصی برای جذب دوره وجود دارد ، یعنی دانشگاه فرهانیان و دانشگاه تربت دبیر شهید رجایی. البته داوطلبان باید دوره چهار ساله را از طریق کنکور بگذرانند و در دانشگاه فرهان ثبت نام کنند اما نیاز به تحصیل و نیروی انسانی کمتر از ماده 28 و زبان های استخدام آن بود. …

منبع: سرخط نیوز
دو خبر خوش برای متقاضیان ورود به دانشگاه فرهنگیان و دانشجو معلمان

دو خبر خوش برای متقاضیان ورود به دانشگاه فرهنگیان و دانشجو معلمان https://head-line.ir/2021/دو-خبر-خوش-برای-متقاضیان-ورود-به-دانشگا/ سرخط نیوز Wed, 21 Apr 2021 18:28:15 0000 استان ها https://head-line.ir/2021/دو-خبر-خوش-برای-متقاضیان-ورود-به-دانشگا/

به گفته بونا؛ روش خاصی برای جذب دوره وجود دارد ، یعنی دانشگاه فرهانیان و دانشگاه تربت دبیر شهید رجایی. البته داوطلبان باید دوره چهار ساله را از طریق کنکور بگذرانند و در دانشگاه فرهان ثبت نام کنند اما نیاز به تحصیل و نیروی انسانی کمتر از ماده 28 و زبان های استخدام آن بود. …

منبع: سرخط نیوز
دو خبر خوش برای متقاضیان ورود به دانشگاه فرهنگیان و دانشجو معلمان

به گفته بونا؛ روش خاصی برای جذب دوره وجود دارد ، یعنی دانشگاه فرهانیان و دانشگاه تربت دبیر شهید رجایی. البته داوطلبان باید دوره چهار ساله را از طریق کنکور بگذرانند و در دانشگاه فرهان ثبت نام کنند اما نیاز به تحصیل و نیروی انسانی کمتر از ماده 28 و زبان های استخدام آن بود. آزمایش کنید

دانشگاه فراهانیان ، مانند سایر دانشگاه ها ، سال گذشته با مسئله کرونا روبرو بود ، اما کرونا برخی اصول مهم مانند فحشا و تربیت معلم را پوشش داد ، زیرا برنامه دانشگاه شبانه روز ترجمه می شد.

ما به خوزه کنی فر ، رئیس دانشگاه فرهانیان رفتیم تا ببینیم تحصیل در این دانشگاه چگونه است.

** آموزش تعطیل نیست

* روش آموزش دانش آموزان در مورد مسئله کرونا به آموزش مجازی تغییر یافته است. خوب شما در دانشگاه فررانیان چه کار کردید؟ آیا زیرساخت های آموزش الکترونیکی در دسترس است؟

آموزش ما در زمان کرونا با تلاش ما برای تأمین 12 وزیر در ستاد و 12 وزیر در استانها ادامه داشت ، قطعاً مشکلی نبود ، اما خدا را شکر با کمک استادان و دانشجویان توانستیم این کار را انجام دهیم. .

ما مجوزهای لازم را برای آموزش الکترونیکی خود به دست آورده ایم و اکنون بسیاری از مطالب به آموزش LMS تبدیل شده اند. ما همچنین زیرساخت های خود را تقویت می کنیم.

به یاد داشته باشید ، ما یک دانشگاه تحصیل نکرده هستیم. ما خرید سرور و اجزای آن را در اولویت قرار می دهیم و آموزش ما حداقل بود.

در حقیقت ، کرونا ، با همه درد و رنجش ، جهش هایی ایجاد کرد. آموزش از راه دور ، تولید اسلاید و پادکست از نکات قابل توجه در تولید محتوای الکترونیکی است. بسیاری از اساتید ممکن است قبل از کرونا آماده آموزش آنلاین و آموزش جامع نباشند ، اما این کار را کردند.

دانشگاه فرهنگان تلاش کرده است تا از فضای مجازی برای ارائه فعالیت های آموزشی و فرهنگی و آموزشی استفاده کند.

* دانش آموزان از آموزش الکترونیکی شکایت دارند ، آنها با آنها چه کردند؟

بخصوص در زمینه تربیت معلم هیچ جایگزینی برای آموزش حضوری وجود ندارد. آموزش خیالی جایگزین آموزش خوب و رو در رو نیست ، اما از بیماری همه گیر کرون که ناگهان جهان را شوکه و به چالش کشید راهی برای خروج وجود نداشت.

تحصیلات هنوز در بعضی از کشورها بسته است ، در بعضی کشورها کاملاً خیالی است و در برخی کشورها آموزش به صورت ترکیبی است. بسیاری از این کشورها فاقد زیرساخت های لازم بوده و مراکز داده ایجاد نمی کنند.

با وجود تمام نقاط ضعف و نقص ایمان من ، ما توانستیم زندگی بزرگی را در آموزش و پرورش داشته باشیم. البته مدرسه لغو شد اما تعطیل نشد.

** بررسی اجمالی و تولید برنامه درسی

* کیفیت آموزش ها چگونه بود؟

ما کیفیت نمی خواهیم ، اما از سایر دانشگاه ها هم کم نداریم. من دانشجوی کارشناسی ارشد و دکترا نیز در دانشگاه تهران دارم و فکر می کنم دانشگاه ما از هیچ دانشگاهی کمتر نیست.

* در دوران کرونا چه فعالیت هایی انجام دادید؟

در زمینه فعلی برنامه درسی ابتدایی و یک بررسی جامع از برنامه درسی آنها کار زیادی انجام شده است.

در بحث در مورد صندلی های نشیمن ، دانشگاه فراهان از وزیر علوم گواهی شایستگی دریافت کرد و به عنوان نهاد حاکم بر تمام دانشگاه های کشور یا “زندگی یاور شماست” شناخته شد. در مبارزه با ویروس ، توسط کرونا و وزیر علوم مورد تقدیر قرار گرفتیم.

انجام 79 کارگاه آموزشی برای اساتید در دانشگاه ها ، امضای توافق نامه با م institutionsسسات و سازمان ها ، ایجاد مرکز خلاقیت در تهران و تبریز ، اخذ مجوز برای 10 نشریه از وزارت علوم ؛ برنامه های دیگری نیز در خانه تایلندی وجود داشت

همچنین ، با اساتید ارتباط برقرار کنید و مسائل علمی را پیگیری کنید ، در همکاری با بسیج دانشجویی به فعالیت های پشتیبانی دانشجویی بپردازید ، یک تیم اطلاعاتی مداوم در مورد بیماری های قلبی تشکیل دهید ، با دانشجویان در مورد مسائل بهداشتی همکاری کنید ، “هر دانش آموز-معلم ، سفیر بهداشت” ایجاد کنید یک کمپین ایجاد کنید ، یک کتابخانه مجازی ایجاد کنید. یک هفته مطالعه را انجام دهید ، انجمن های علمی و ورزشی اتاق خواب را انجام دهید ، نرم افزارهای ورزشی را در هنگام تاج گذاری ترویج کنید ، کنفرانس های مجازی با سرپرستان منطقه ای و پردیس ها و مراکز برگزار کنید ؛ شرکت کرد

در دوره کرونا ، ما به یک برنامه ظرفیت سازی دیگر مجهز شدیم. به عنوان مثال ، ما 8000 تشک ، 7،640 تخت برای اتاق خواب ، 375 یخچال ، 460 فرش ، 4587 صندلی و 1250 میز خریداری کردیم و 100 میلیارد ریال هزینه کردیم. در عین حال ، آشپزخانه های خود را برای ساخت صنعتی و مکانیکی تر ، بهبود بخشیده ایم.

** کاهش حقوق دانشجویان و معلمان به 20٪

* موضوع دیگر تهدید به کاهش حقوق دانشجو معلمان بود؟ خبرهای خوبی از نظارت وجود دارد؛ می توانید توضیح دهید؟

در رابطه با تهدید به کاهش دانش آموز و معلم ، ما ابتدا کاهش 45 درصدی را به 25 درصد و پس از مشورت با مجلس ، آن را به 20 درصد می رسانیم که برای همیشه ماندگار خواهد بود و بعداً همین طور خواهد بود.

* شما برای جذب دانشجو معلمان نیز برنامه ای داشتید ، چه اتفاقی افتاد؟

ما در نظر داریم بیشترین تعداد دانشجو معلمان را در سراسر کشور جذب کنیم تا بتوانیم دانشجو جذب کنیم. در واقع این یک برنامه است.

* دکتر آیا قصد دارید یک دوره 4 ساله کارشناسی را به مدت سه سال دنبال کنید ، چه اتفاقی افتاد؟

وی گفت: با توجه به شرایط خاص مدرسه ، اگر بخواهیم بحث سه سال اول تحصیل را مطرح كنیم و به دلیل كمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش را تحت فشار قرار دهیم ، می توانیم بدون برداشتن یك واحد و بدون برداشتن از زمستان استفاده كنیم. ترم دانش آموزان البته این طرح اختیاری بود و ما یکی دو درس تجربی انجام دادیم که هرگز جواب نداد.

** 30٪ از مفاد مربوط به دانشگاه فرهانیان را در سند تحول پیاده سازی کنید

* دانشگاه فرهانیان برای اجرای سند تحول چه کاری انجام داد؟

هنگامی که ما در مورد سند تغییر اساسی بحث می کنیم ، می گوییم بیش از 30٪ از مفاد مربوط به این دانشگاه توسط دانشگاه فراهانیان بدست آمده است.

ما یکی از معدود دانشگاههایی هستیم که به انقلاب دوم پایبند بوده ایم و رویکردی منطقی برای تحقیق در مورد بیانیه انقلاب دوم برای اعضا و سازمانهای سیاسی دانشجویی در پیش گرفته ایم. 1999

** دانشگاه فراهانیان زمانی انتخاب می شود که سطح بالایی از کنکور داشته باشد

* آیا در سال 1999 شکایتی مبنی بر عدم پذیرش کنکور دانشگاه برای دانشگاه فرهانیان وجود داشت؟ دلیل این چیست؟

برای ورود به دانشگاه فراهانیان یک مثلث وجود دارد. آزمون ها و آزمون های ورودی بحث با سازمان سنجش است و بحث با وزارت آموزش و پرورش در مورد پذیرش ، انتخاب ، مصاحبه ، آزمون های غربالگری و آزمون های پزشکی است. دانشگاه فراهانیان یک دوره کار است.

* اما آیا غربالگری و مصاحبه در دانشگاه فراهانیان انجام شده است؟

این دانشگاه یک فیزیکدان کار است ، اما استاد راهنما مدیر آموزش منطقه است.

* پس مصاحبه ها استاد دانشگاه هم هستند؟

بیشتر مصاحبه ها از اساتید دانشگاه هستند ، اما پروتکل ، آیین نامه ها و بخش ها نیز دستورالعمل هایی را ارائه می دهند. آموزش و پرورش همه متقاضیان را فراهم می کند.

* چند نمره برتر کنکور را انتخاب کردید؟

سال گذشته کمتر از 1000 نفر در دانشگاه ثبت نام کردند. دانشگاه فراهانیان در کنکور سراسری از هوراسان رتبه 7 و در کنکور سراسری از سیستان و بلوچستان رتبه دوم را کسب کرد.

** افزایش سن ثبت نام در دانشگاه فرهانیان

* بسیاری از افراد برای ورود به دانشگاه محدودیت سنی را درخواست کرده اند. در این زمینه نیز موفقیت هایی حاصل شد.

بله ، محدودیت سنی 22 تا 24 سال است.

* برخی درخواست می کنند که محدودیت سنی افزایش یابد. این گروه توضیح می دهد که چرا آنها برای افراد بالای 30 سال استخدام می کنند و اگر برای یک جوان 26 ساله برای کنکور دانشگاه فرهانیان اقدام کنید ، او پس از 4 سال تحصیل 30 ساله خواهد شد.

ببینید در این زمینه چند دیدگاه وجود دارد. دیدگاه اول این است که آنها مانند سایر کشورها محدودیت سنی را تعیین می کنند و دیدگاه دوم این است که وقتی بر اساس قانون کار بازنشسته می شوند ، باید هر ساله 30 ساله یا 60 ساله باشند از قانون اطاعت کنند.

اما قانون استخدام متفاوت است. قانونگذار شورای عالی آموزش و پرورش است و آنها دلایلی دارند. گفته می شود که بین فارغ التحصیلی و فارغ التحصیلی از دانشگاه فرهان و ترک مدرک به مدت 5 سال و فراموش شدن دوره تفاوت وجود دارد.

البته ، ما می گوییم که تصمیم در مورد سن توسط شورای آموزش عالی گرفته می شود و نمی توانیم در این باره اظهارنظر کنیم.

نیرویی که پس از کنکور یا ماده 28 وارد دانشگاه فراهانیان شده است ، در دوره آموزشی مورد نیاز فعال است و ما در مورد سن ، جنس ، تعداد و توزیع هیچ تصمیمی نمی گیریم ، اما دانشگاه فرهانیان تنها کسی است که عمل می کند.

تحصیل شرایط را تعیین می کند ، اینکه من موافق هستم یا نه ، به شخص دیگر بستگی دارد. این تصمیم توسط شورای عالی تعیین شده است و دانشگاه فرهانیان حتی در شورای عالی نیست.

** برگزاری آزمون مناسب بر اساس تأیید است

* افراد با شرایط خاص مانند کم بینایی ، نابینایی و غیره لازم است در دانشگاه فراهان شرکت کنند. این افراد چه کاری باید انجام دهند؟

ما موافقیم. آنها باید نامه ای به هیئت آموزش عالی بنویسند و تصویب کنند.

* برخی از افراد دارای مدرک لیسانس از دانشگاه های دیگر نیز برای کارشناسی دانشگاه فرهانیان اقدام می کنند.

آنها اکنون دانش آموزان همان مهارت ها هستند.

* خوب ، این یک فرایند تست استخدام است. آنها می گویند باید از طریق آزمون کارشناسی ارشد به دانشگاه فراهان بروند.

این باید توسط شورای عالی و آژانس بررسی مطرح شود.

* آیا بسیاری از افراد از آزمون واقعی شکایت دارند؟ این شاکیان هر دو کودک چهار ساله هستند ، هم کارآموز و هم جنسیت.

آزمون صحیح تأیید می شود. سازماندهی مسائل مدیریتی و استخدامی روشن است.

* آیا این افراد می گویند ما باید دوره ای بگذرانیم و امتحان ندهیم؟

در فرمانی که منجر به آزمون می شود نوشته شده است.

* آیا برخی از دوره های آموزشی شکایت دارند؟

اصلاحات عمده ای در آزمون اصلاحی امسال و نظارت بر دوره های گذرانده شده انجام شده است.

** وضعیت تکمیل ظرفیت در دانشگاه فراهان

* آیا دانشگاه فرهانیان ظرفیت فارغ التحصیلی را دارد؟

از 20 هزار خط اشتغال ، 15000 نفر جذب شده و 5000 نفر باقی مانده اند. اگرچه 5000 نفر در 31 استان پراکنده هستند ، 98 تیم استخدام می توانند فعال باشند. این در حالی است که از بین 20 هزار ردیف ، 19 هزار و 700 ردیف ثبت شده و 300 رديف ناتمام مانده است که به سهمیه سال آینده اضافه می شود. ما در سال 1998 ظرفیت داشتیم اما در سال 1999 ظرفیت نداشتیم.

* چقدر آمادگی حضور در 1400 دانشجو-معلم کنکور سراسری را دارید؟

25000 نفر آماده هستند.

* آنها برای جذب معلم چه کردند؟

ما به دنبال جذب حداقل 2080 عضو هیئت علمی تا سال 2044 هستیم و امسال 52 عضو هیئت علمی را جذب کرده ایم.

* آیا برای سال 1400 برنامه جدیدی دارید؟

بله ، موضوعات جدیدی مانند علوم و هنرها در حال افزوده شدن است ، و ما به دنبال مدیریت مدارس و بخشهای اقتصاد و اشتغال هستیم.

منبع: پرشیا

منبع: سرخط نیوز
دو خبر خوش برای متقاضیان ورود به دانشگاه فرهنگیان و دانشجو معلمان

[ بازدید : 31 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 21 ارديبهشت 1400 ] [ 1:53 ] [ ریجینا ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]